Prorace biedt een ‘Garantie door registratie’-systeem aan.
We doen dit om een aantal redenen:
Lees hier meer informatie over onze garantie policy.
De garantieperiode voor Prorace fietsframes bedraagt 5 jaar. Gedurende deze periode garandeert Prorace dat het frame vrij is van materiaal- en fabricagefouten. Deze garantie is strikt persoonlijk en gelimiteerd tot de eerste eigenaar. Garantiegevallen moeten worden aangeboden bij de handelaar waar u het product oorspronkelijk hebt gekocht, tesamen met een factuur, een kassaticket of ander bewijs van aankoop. De garantie is beperkt tot het vervangen van het product of defecte onderdeel met een identiek of
De garantie geldt niet in de volgende, niet-gelimiteerde, lijst van gevallen: normale slijtage, schade als gevolg van een ongeluk of valpartij, diefstal, verwaarlozing, gebrek aan onderhoud, verkeerd gebruik of gebruik op een manier waarvoor het frame niet is ontworpen.
Verkeerd gebruik omvat onder meer de foutieve montage van fietsen of fietsonderdelen door niet-gekwalificeerde personen. Wij raden aan om uw fiets enkel door professionele fietsmonteurs te laten assembleren. Wij raden ook aan om uw fiets periodiek voor controle en onderhoud aan te bieden bij uw Prorace dealer om uw veiligheid en de levensduur van uw fiets te verhogen.
Fluoseries zijn minder stabiel dan de gewone kleuren: ze zijn onderhevig aan verkleuring en kunnen vervagen na langdurige blootstelling aan de UV-stralen die aanwezig zijn in zonlicht.
De garantieperiode van andere onderdelen van een Prorace fiets (bijvoorbeeld de wielen, de groep, …) valt samen met de garantie die door de originele producenten van deze onderdelen wordt aangeboden. Neem direct contact op met de klantendienst van de originele producent indien er zich problemen met deze onderdelen voordoen.
Een barst in het frame? Zo bepalen we of het onder garantie valt.
Als u een barst opmerkt in uw Prorace frame of vork adviseren wij u om de fiets niet verder te gebruiken. De eerste stap is dat u met de fiets naar uw Prorace dealer gaat voor evaluatie. In veel gevallen zal uw dealer al kunnen zien of het over een garantiegeval gaat of niet. Veel barsten in frames zijn cosmetisch van aard, zoals een kras of barst in de verf zonder nadelige gevolgen voor het frame. Een barst kan ook een scheur zijn in het frame zelf, waardoor de structurele integriteit van het frame in gevaar komt. In geval van constructiefouten zal uw dealer het garantieproces opstarten en uw frame terugsturen naar Prorace voor herstelling of vervanging. Als uw barst niet in aanmerking komt voor garantie zal uw dealer u de mogelijke alternatieven voorstellen.